Românului îi plac mașinile de fițe. Păcat că n-are drumuri pentru ele, dar e bine și așa, cu ele în garaj. Când spun mașini de fițe, mă refer la cele de peste o sută de mii de euro, ce aparțin unor mărci exclusiviste, ce nu realizează producții de serie, chiar dacă, în prezent, unele dintre ele sunt deținute de marile grupuri din industria automobilistică. Deci, mărcile luate în calcul sunt: Rolls-Royce, Maybach, Bentley, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Bugatti, McLaren, Aston Martin.
În România anului 2014 existau circa 853 de astfel de jucării pentru milionari. Bentley conducea topul, cu 245 de autoturisme înmatriculate, urmată de Maserati, cu 199 și Ferrari, cu 165. În coada clasamentului se situa McLaren, cu un autoturism înmatriculat și Bugatti, cu două. La nivel de județe, exceptând Bucureștiul, topul e condus de Ilvov, cu 41 de autoturisme înmatriculate, urmat de Constanța, cu 35, Timiș, cu 20 și Cluj și Prahova, cu câte 19 fiecare. Constanța este, de altfel, singurul județ ce deține cele mai multe dintre mărcile luate în calcul, cu excepția McLaren. Capitala deține peste 60% din totalul autoturismelor de lux luate în calcul. Județele cu niciun autoturism de lux sunt Botoșani și Vaslui.

Patriotismul local exprimat uneori de mândria de a domicilia într-un județ cu „ cele mai bengoase mașini din țară” e de cele mai multe ori umflat de produsele de serie scumpe, luate la mâna a doua, condimentate, pe ici, pe colo, cu câte o marcă cu adevărat exclusivistă. Cifrele furnizate de poliția rutieră ne oferă o imagine a unei Românii cu sub o mie de astfel de mărci exclusiviste, cu un grad mare de concentrare în capitală și câteva județe și cu un grad mare de corelare între situația economică din teritoriu și numărul de autoturisme de lux înregistrate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu