Social Icons

joi, 18 august 2016

Genius Travel. Just ... genius!

De ce s-au ignorat semnalele că Genius Travel va intra în insolvență?
   Insolvența agenției de turism Genius Travel ne pune în fața a două adevăruri incomode:

   1. Agenția Națională pentru Turism e un fel de frumoasa din pădurea adormită, ce se trezește de fiecare dată mult prea târziu pentru a mai salva ceva din turiștii țepuiți de prințul care trebuia întâi s-o trezească pe ea. Din punctul acesta de vedere, ANT-ul nu dezamăgește, aliniindu-se în același tipar de incompetență ca și CNADNR și multe alte instituții ce taie frunze la câini pe bani publici în România.

   2. O parte din turiștii țepuiți, dacă au cumpărat pachete în ultimile două luni, chiar își merită țeapa. 

   Să explic de ce cred că turiștii ce-au cumpărat pachete în ultimile două luni își merită țeapa. 

   Dacă tot ai pus bani deoparte pentru concediu, atunci te interesezi cui dai banii. Din iunie sunt disponibile pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice situațiile financiare ale societăților comerciale pentru anul 2015 (vezi tabelul din imagine). 
   O simplă informare, de minim 10 minute, te ajuta să eviți țeapa „genialilor” de la Genius Travel. Aflai astfel, că genialii au datorii cât casa, în creștere în ultimii doi ani, au capitaluri proprii negative în ultimii doi ani, ceea ce înseamnă că erau în drum spre insolvență, și, colac peste pupăză, au pierderi cât un sfert din cifra de afaceri (vezi tabelul din imagine), deci, slabe șanse să evite insolvența. Dacă vedeai toate acestea, și le puteai vedea răpindu-ți 10 minute din timpul tău prețios, nu cred că te mai tentau ofertele Genius.


   Vezi și:




   Prin mai am mai abordat subiectul țepelor trase de agențiile din turism (vezi aici). În articolul respectiv, explicam pașii pentru a accesa situațiile financiare ale unei societăți comerciale de pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice. 

    Chiar și turiștii care au cumpărat pachete la începutul anului, când situațiile financiare pentru anul trecut nu erau disponibile, puteau să fie mai circumspecți când vedeau situațiile din 2014. Și în 2014 agenția Genius Travel era cu un picior în groapă (vezi tabelul din imagine), iar o simplă informare te-ar fi făcut să optezi pentru o altă agenție.

   Turiștii țepuiți, mai ales cei ce-au cumpărat pachete în ultimile două luni, nu prea au scuza că n-au existat informații disponibile care să-i pună în gardă. Insolvența companiei nu era o chestiune de dacă, ci de când se va produce

   Scuze n-are nici ANT-ul, pentru că știau situația financiară a companiei și trebuiau să știe și legea 31/1990, care stipulează că, în cazul în care se constată o pierdere a activului net (adică diferența dintre activele totale și datoriile totale) mai mare decât jumătate din capitalul social subscris (ceea ce e în cazul nostru - vezi tabelul din imagine), atunci capitalul subscris trebuie reîntregit până la jumătate din activul net. 

   Capitalurile proprii negative în ultimii doi ani la rând erau un semnal cât se poate de clar că administratorii Genius Travel nu au cum sau nu au de gând să-și achite datoriile, de vreme ce situația a trenat doi ani, prin urmare, insolvența era o chestiune de timp

   Vezi din nou:




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu