Social Icons

joi, 10 iulie 2014

Șansele noilor afaceri în funcție de regiune

Falimentele pe regiuni
   Șansele ca firma ta să mai funcționeze la un an de zile de la înființare sunt de 75,9% la nivel național. La nivel regional, e bine să te apuci de afaceri în București sau Cluj, pentru că ai 84,4% și 80,6% șanse să te mai ocupi de afacere după un an de zile. Dacă ți-ai ales regiunea în care să-ți desfășori activitatea în Oltenia, atunci ai șanse să nu-ți funcționeze afacerea de 31,9%.
Șansele să renunți definitiv la afacere și să-ți desființezi visul antreprenorial într-un an de zile variază de la 3% în București la 9,7% în Muntenia.
   Pentru o femeie, calitățile de antreprenor sunt mai limitate în regiunea Munteniei și a Banatului,șansele ca o femeie să-și deschidă o afacere în aceste două regiuni sunt de 39,7% și 39,8%. Deci, dacă duhul businessului bântuie gândurile vreunei femei, ar fi bine să se mute din aceste două regiuni spre Dobrogea și sudul Moldovei sau spre Oltenia (46,9% și 47%), dar în Oltenia trebuie să țină cont de faptul că riscul de faliment e mai ridicat. 
Șansele noilor afaceri pe regiuni   Tinerii antreprenori de până în 30 de ani sunt mai prezenți în regiunea de nord a Ardealului și de două ori mai rari în zona Munteniei și a Bucureștiului. Cei mai vârstnici antreprenori se regăsesc în zona capitalei, dacă ținem cont că peste 38% din antreprenorii acestei regiuni au vârsta mai mare de 44 de ani. Pe locul doi în topul celor mai vârstnici întreprinzători se situează Muntenia, urmată de Oltenia.
   Apetitul întreprinzătorului pentru un sector anume al economiei se manifestă diferit la nivel regional. Astfel, un ardelean din regiunea de nord-vest și unul din regiunea centru are o apetență mai mare pentru sectorul industriei decât un întreprinzător din Muntenia sau Banat. Comerțul, sector în care investițiile inițiale sunt în general mai reduse, este apanajul muntenilor și oltenilor. În sectorul hotelurilor și restaurantelor, regiunile fruntașe sunt Moldova și Centru. 
   Rata cea mai mare de creare de noi întreprinderi este în București și regiunea de Nord-Vest, iar codașele la acest indicator sunt Banatul, Oltenia și regiunea Centru. Întreprinzătorul tipic bucureștean e bărbat, trecut de prima tinerețe, investește în comerț sau alte servicii și are 84% șanse să treacă cu bine de primul an. Bănățeanul întreprinzător e bărbat de până-n 40 de ani, interesat să investească în comerț sau alte servicii, cu o înclinație mai mare spre alte servicii, și cu o probabilitate de sistare a activității apropiată de cea a olteanului. Ardeleanul din nord sau din centru e tânăr, optează și pentru industrie, nu doar pentru servicii, și are locul doi la șanse să treacă de un an. Moldoveanul e matur, vrea să facă comert sau să presteze servicii și are șanse mai mari de supraviețuire la un an decât olteanul, munteanul și bănățeanul. Olteanul întreprinzător are cele mai mari șanse să fie femeie și cele mai mici de reușită. Munteanul are șanse de locul doi să fie femeie, optează pentru comerț și are șanse medii de reușită.
   Românul mediu are aproape 76% șanse să treacă de primul an cu o afacere în domeniul comețului sau a altor sevicii, are mai mult de jumătate șanse să fie bărbat și tot cam atâtea să fie mai tânăr de 40 ani.

2 comentarii:

  1. Turismul este unul din cele trei sectoare in care România poate avea performanțe economice...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu 1,5% aport la PIB-ul național și sub 300 milioane euro venituri colectate la bugetul centralizat, turismul nu poate fi luat în calcul de vreo strategie serioasă. Pentru a dezvolta această ramură a sectorului serviciilor sunt necesare investiții în infrastructură mult mai mari decât bugetul de investiții pe zece ani. Așa că, râmăne în sarcina investitorilor privați să se ocupe de această ramură, statul deocamdată nu-și permite să dea bani pe ceva ce are șanse de dezvoltare ipotetice într-un orizont de timp nedefinit.

      Ștergere