Profi este rețeaua de magazine ce a scumpit prețurile la alimente imediat după ce s-a anunțat decizia de reducere a TVA-ului. În dimineața aceasta, la primele două televiziuni după rating (Pro TV și Antena1), rețeaua ne arăta cum a redus prețurile încă de azi-noapte.
Prețurile produselor alimentare la Profi au fost majorate încă de acum o lună și ceva și au fost menținute la nivelul majorat până aseară. Dimineață, în fața camerelor, ni se explica cum „au redus” ei prețurile.
Mega Image e a doua rețea ce a mărit prețurile la produsele alimentare cam în aceeași perioadă cu Profi. Auchan este o altă rețea cu tupeu, mărind prețurile la câteva zile după decizia guvernului. Carrefour ne-a anunțat pe la începutul lui mai că îngheață prețurile, după ce, inițial, le majorase. Aceste lanțuri de magazine au avut în ultima lună promoții la unele produse alimentare, încercând, în felul acesta, să salveze aparențele. Mărfurile alimentare, conform INS, au înregistrat o creștere a prețurilor cu 0,33% în luna aprilie față de luna martie a anului curent. Față de luna februarie, prețurile mărfurilor alimentare au crescut cu 0,62% în luna aprilie (vezi tabelul din imagine). Față de luna decembrie a anului trecut, în aprilie, prețurile erau cu 1,72% mai mari. Mai toate mărfurile se scumpesc în preajma sărbătorilor. Așa funcționează în România raportul dintre cerere și ofertă. Doar că, după sărbători, prețurile dau înapoi. N-a fost cazul și anul acesta după sărbătoarea Paștelui. Ouăle, de exemplu, au un preț ridicat în preajma Paștelui, iar după, prețul scade. La Profi și Mega Image, prețul a rămas aceleași, ba chiar s-a scumpit la unele sortimente. Ăsta e doar un exemplu, legumele sunt un alt exemplu. Cert este că mai toate lanțurile au avut creșteri de prețuri, dar la unii retaileri aceste creșteri au fost chiar nesimțite
Cea mai simplă modalitate prin care îți dai seama că un retailer a mărit inițial prețurile pentru ca apoi să se laude că le-a redus, este să vezi cine face mare tam-tam la televiziuni. Acum o lună și ceva am auzit la unele televiziuni că deja monitorizează prețurile și, după 1 iunie, ne vor spune cine le-a umflat. Astăzi, aceleași televiziuni ne transmit dintr-un Profi și Auchan, exact magazinele care au majorat primele prețurile la anunțul de reducere a TVA. O altă televiziune, Realitatea TV, și-a primit tainul anticipat, iar de o lună de zile ne arată cum stă treaba cu coșul corect la Carrefour. Dacă ne-am lămurit cum stă treaba cu televiziunile, acești buldogi de pază ai interesului general până când primesc publicitate, toată speranța ni se îndreaptă către Consiliul Concurenței, care a anunțat că monitorizează prețurile. Doar că, prețurile au scăzut de azi-noapte față de cele afișate la raft acum câteva zile sau o săptămână. Mă îndoiesc că se vor da amenzi, pentru că nimeni nu le poate impune magazinelor să afișeze pe etichetă cât era prețul acum două luni și cât e astăzi.
Prețurile produselor alimentare la Profi au fost majorate încă de acum o lună și ceva și au fost menținute la nivelul majorat până aseară. Dimineață, în fața camerelor, ni se explica cum „au redus” ei prețurile.
Mega Image e a doua rețea ce a mărit prețurile la produsele alimentare cam în aceeași perioadă cu Profi. Auchan este o altă rețea cu tupeu, mărind prețurile la câteva zile după decizia guvernului. Carrefour ne-a anunțat pe la începutul lui mai că îngheață prețurile, după ce, inițial, le majorase. Aceste lanțuri de magazine au avut în ultima lună promoții la unele produse alimentare, încercând, în felul acesta, să salveze aparențele. Mărfurile alimentare, conform INS, au înregistrat o creștere a prețurilor cu 0,33% în luna aprilie față de luna martie a anului curent. Față de luna februarie, prețurile mărfurilor alimentare au crescut cu 0,62% în luna aprilie (vezi tabelul din imagine). Față de luna decembrie a anului trecut, în aprilie, prețurile erau cu 1,72% mai mari. Mai toate mărfurile se scumpesc în preajma sărbătorilor. Așa funcționează în România raportul dintre cerere și ofertă. Doar că, după sărbători, prețurile dau înapoi. N-a fost cazul și anul acesta după sărbătoarea Paștelui. Ouăle, de exemplu, au un preț ridicat în preajma Paștelui, iar după, prețul scade. La Profi și Mega Image, prețul a rămas aceleași, ba chiar s-a scumpit la unele sortimente. Ăsta e doar un exemplu, legumele sunt un alt exemplu. Cert este că mai toate lanțurile au avut creșteri de prețuri, dar la unii retaileri aceste creșteri au fost chiar nesimțite
Cea mai simplă modalitate prin care îți dai seama că un retailer a mărit inițial prețurile pentru ca apoi să se laude că le-a redus, este să vezi cine face mare tam-tam la televiziuni. Acum o lună și ceva am auzit la unele televiziuni că deja monitorizează prețurile și, după 1 iunie, ne vor spune cine le-a umflat. Astăzi, aceleași televiziuni ne transmit dintr-un Profi și Auchan, exact magazinele care au majorat primele prețurile la anunțul de reducere a TVA. O altă televiziune, Realitatea TV, și-a primit tainul anticipat, iar de o lună de zile ne arată cum stă treaba cu coșul corect la Carrefour. Dacă ne-am lămurit cum stă treaba cu televiziunile, acești buldogi de pază ai interesului general până când primesc publicitate, toată speranța ni se îndreaptă către Consiliul Concurenței, care a anunțat că monitorizează prețurile. Doar că, prețurile au scăzut de azi-noapte față de cele afișate la raft acum câteva zile sau o săptămână. Mă îndoiesc că se vor da amenzi, pentru că nimeni nu le poate impune magazinelor să afișeze pe etichetă cât era prețul acum două luni și cât e astăzi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu