Social Icons

joi, 14 noiembrie 2013

Vinerea neagră la americani e vinerea umorului negru la români

Vinerea neagră la electronice și electrocasnice
   Rețetă:
- se ia o sărbătoare a consumismului de la Unchiul Sam;
- se traduce mot a mot și iese ceva ce se combină cu postul negru, vinerea la ortodocși;
- se propagă în special la retailerii de electronice și electrocasnice, ceilalți stând pe margine și chibițând;
- electrocasnicii electronici fac o umplutură dâmbovițeană, asezonată cu creșteri de prețuri c-o săptămână înainte, pentru ca mai apoi să le scadă, ademenind pofticioșii de LED-uri, laptop-uri și alte cele;
- vânzările cresc, pofticioșii își dau seama la vreo săptămână c-au luat țeapă și prețurile sunt la fel cu cele plătite de ei;
- chibiții se oftică și promit să facă și ei la anul.
    Anul ăsta fac și eu o rețetă experimentală, așa, ca să văd cum știu să facă afaceri negustorii noștri . M-am oprit pentru „hexperiment” tot la electro-casnici-tronici. Am luat niște produse ce se vând de vinerea neagră în proporție ridicată, conform celor spuse de retaileri, acestea fiind: laptopuri, tablete și televizoare. Am omis telefoanele deoarece acestea reprezintă o țintă mai mică pentru retaileri, eMag fiind o excepție. Pe acest segment, eMag se luptă cu diviziile companiilor de telefonie mobilă. Gama de prețuri pentru produsele selectate cuprinde extremele, nivelul mediu și prețul celui mai vândut produs. Nivelul mediu a fost ales în intervalul de 1,5-2 salarii medii nete pe economie, combinat cu prețul celui mai vândut produs din acest interval.
   Iată ce produse am selectat de la primii trei retaileri după cifrele de afaceri:
Vinerea neagră - prețul produselor electroniceAșadar, dacă în vinerea umorului negru, prețurile produselor alese sunt mai mici semnificativ, iar după această zi vor urca la nivelul de astăzi, aceasta însemnând un procent de mai mare de 10%, atunci vinerea neagră a noastră e un succes al consumismului pe plaiurile lui Vanghelie, și eu, un netrebnic, trebuie să-mi pun cenușă-n cap. Dacă am dreptate, nu câștig nimic, decât satisfacția atotștiutorului de la colțul străzii ce zice plin de sine: Aha, e așa cum am zis eu!
Altex, eMag, Flanco - cifră de afaceri 2012
    Cei trei retaileri de electrocasnice fac din reducerile practicate mare tam-tam, dându-și cuvântul de onoare că tăierea de prețuri e reală și nu o făcătură cu iz de prosteală pentru guguștiuci. Altex, cel mai mare retailer, și-a făcut în anul trecut propria vinere neagră. Pe acest model eMag și Flanco vor să facă vinerea neagră mai devreme anul acesta. Dacă vor proceda așa, va trebui să monitorizez prețurile la produsele alese separat de Altex. Nu e mare chin, doar să le meargă site-ul. Căderea site-urilor în anii trecuți a fost o problemă pentru toate lanțurile de magazine. Vina a fost, după spusele managerilor, a serverelor suprasolicitate. Anul acesta s-au dat asigurări în presă că nu se vor mai întâmpla astfel de inconveniente. Așteptăm. Cum, de altfel, aștept prețurile cu tastatura-n dinți, ca să zic : Aha, mincinoșilor, v-am prins! sau să tac jenat de predicțiile unui tâmp ce crede-n conspirația electrocasnicilor-electronici sau, mă rog, invers, nu că ar conta. Deci, aștept să scadă prețurile!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu