Social Icons

luni, 17 noiembrie 2014

Blestemul Red Sox

Rezultate alegeri prezidențiale pe județe 2014
   Red Sox e echipa de baseball urmărită de blestemul Bambino timp de 86 de ani. Oricât de mult s-au străduit cei din Boston să câștige World Series în opt decenii și jumătate cât a trecut din 1918, n-au putut și pace.
   La noi, echipa de oină cu șosete roșii e urmărită de un blestem, acela de a nu se mai lipi de funcția prezidențială. Babe Ruth-ul (The Bambino) PSD-ului pare a fi Ion Iliescu, doar că el nu a fost transferat la rivali, ci tras pe linie de partid moartă pe motive de vârstă și imagine de cominternist. Ce-i prea mult strică, iar Ponta și echipa lui n-au înțeles acest lucru. Au pulsat pe toate fronturile și au pierdut. Cariera politică a dlui Ponta se va încheia mai repede decât crede el acum. În PSD se aude ascuțit de cuțite și, chiar dacă nu vor pierde guvernarea, războiul e inevitabil.
   Harta rezultatelor alegerilor arată diferit în turul doi. Iohannis a câștigat peste Carpați în județe populate. Iași, Constanța, Prahova, Tulcea și Suceava au peste trei milioane de locuitori conform datelor INS pentru anul în curs. Dacă adăugăm și zona București-Ilfov, numărul sare ușor de cinci milioane, suficient să ducă la o răsturnare a situației. Față de turul doi din 2004, județele Ilfov și Iași sunt cele ce au spart zidul PSD. În 2004, la al doilea tur, acest lucru fusese făcut de Prahova și Suceava, Constanța, Tulcea, Gorj și Argeș. La nivel de orașe, în multe județe roșii s-a votat cu Iohannis, dar preponderența populației rurale din aceste județe a dus la un rezultat favorabil PSD-ului per ansamblu.
   Bascularea rezultatului din turul întâi și diferența mare între candidați la numărătoare ridică serioase semne de întrebare în privința profesionalismului sondajelor dintre cele două tururi și a unor exit-polluri. Sociopol, CSCI, ARP sunt institute ce ar trebui să se reorienteze spre alte domenii de activitate. Aceste institute au ieșit cu exit-poll-uri la ora 21, valabile pentru ora 19, ce greșeau ordinea candidaților, nu doar procentele. Cele 9 procente diferență între cei doi candidați ies grosolan din marja de eroare, chiar dacă se scoate din calcul votul din stăinătate. 
   PSD-ul e partidul incapabil de schimbare la nivel de mentalitate. Acest partid folosește aceleași strategii de campanie din 2004 încoace, indiferent că e vorba de alegeri locale, parlamentare sau prezidențiale. La prezidențiale strategia s-a dovedit în două rânduri a fi falimentară, dar PSD-ul a insistat și pentru o a treia încercare. Definiția nebunie este să faci mereu același lucru și să te aștepți la rezultate diferite. Data trecută eșecul strategiei a fost pus pe seama flăcării violet. Acum se încearcă să fie pus eșecul pe lipsa de noroc, pe un blestem de genul celor de la Red Sox. La viitoarele alegeri, după încă un eșec, pe ce va mai da vina dl Dragnea, aflat probabil atunci la a treia catastrofă? Poate pe el, în sfârșit?
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Blogger Templates