Social Icons

miercuri, 11 iunie 2014

Câștigul Pro Tv-ului de pe urma dezertărilor

Pro Tv versus Antena1
   Pro-ul e genul de televiziune ce se încăpățânează să stea în picioare, deși piața a făcut cu ea ce a făcut Froch cu Bute. În ultimul ceas, cei de la PRO TV S.A., compania ce înglobează Pro TV, Acasă, Acasă Gold, Sport.ro, Pro Cinema, MTV și vreo două posturi radio, au realizat că nu se mai poate așa.
Așa cum? Așa cu vedete pe bani mulți, emisiuni cu bugete imense, pierderi înregistrate an de an din 2009 încoace și datorii, deși în scădere, de două ori mai mari decât cifra de afaceri anuală. N-avea cum să mai țină acest bâlci al deșertăciunilor și, prin urmare, deșertăciunile au luat-o din loc spre Antena Tv Group S.A.. Cred că, din pragul ușii Pro-ului, lituanianul nou numit în funcția de boss și-a făcut o cruce mare c-a scăpat de povara salariilor cu papuci ce și-au luat tălpășița spre Băneasa.
   Ceea ce a reușit actualul CEO - Aleksandras Cesnavicius - a fost să dea o mână de ajutor Antenei 1 în încercarea acesteia de a-și săpa singură groapa. Și de ce zic asta? Pentru că, de cinci ani, cu excepția anului 2012, Antena Tv Group, compania ce operează posturile Antena1, Euforia, Antena Stars și Zu Tv, a fost pe profit, deși cifra de afaceri a fost la mai puțin de jumătate din cea a Pro TV-ului și cu un numărul de angajați apropiat. Managementul grupului din anii crizei s-a priceput mai bine decât cei din grupul concurent să lucreze cu cifrele, pentru că dominarea Pro TV în materie de audiențe nu e atât de netă încât să justifice un nivel atât de ridicat al cheltuielilor. 
Pro Tv SA vs. Antena Tv Group SA - situații financiare 2008 - 2013   Acum, odată cu sosirea lotului de la Pro, Antena va avea de suferit dacă salariile plătite și bugetele alocate noii grile de programe nu vor crește audiențele și, implicit, veniturile, măcar la un nivel comparativ. Și părerea multora este că nu le vor crește, pentru că Antenei îi lipsește alura de lider, iar o vedetă, două sau un grup, nu pot să insufle o nouă direcție culturii organizaționale. Postura de principal urmăritor a fost apanajul strategic atâția ani, încât e impregnată până la nivel de femeie de serviciu și, pentru a schimba paradigma, e nevoie de mai mult decât un implant cu silicoane mediatice capabili doar să marce banul.
   Din bătălia celor două grupuri vor câștiga, cel mai probabil, Pro TV-ul și Suleiman, Pro-ul pentru că va afea spațiu de manevră după descărcarea de gestiune a vedeților și Suleiman, pentru că în ultimul an a tot câștigat. Nu-i plâng de milă Antenei 1, dar mișcarea de achiziționare a șlapilor de Obor la preț de Jimmy Choo se va vedea în rezultatele financiare viitoare, pentru că poți cumpăra indivizi, dar nu și mentalitate de lider.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu