Social Icons

marți, 17 septembrie 2013

Metrorex, mândria țării

Gheorghe Udriște e tot la Metrorex
   De fapt, e mândria doar a capitalei, cu amendamentul că Drumul Taberei, Ghencea și Tei nu prea au cu ce se mândri. Nu de alta, dar dacă și-au pus cartierele la fereală de metrou, așa le trebuie! Admirația pentru grafitiurile de pe garnituri nu exercită o atracție suficient de mare pentru a interpune în drumul spre slujbă, aia cu șef, nu aia cu popă, între două tramvaie și-un autobuz, una bucată de metrou în care nu poți arunca un ac la orele 8 și 18. Așa că tot ce le-a rămas celor din cartierele rupte de metrou este să-și roadă unghiile de invidie că nu se-nghesuie cu restul civilizat, la orele sus-menționate, în atmosfera pe cât de înghesuită, pe atât de odorizată cu miesme de gherțoi nespălați.
   Când vine toamna unii numără bobocii, alții culeg roadele, studenții, câți or mai fi după încă un bac făr`de copiere, încep facultățile, câte-or mai fi și astea, și alții numără salariul pe-o lună, își dau o palmă-n frunte în urma revelației c-au salariu prea  mic pentru ceea ce oferă. Și oferă ... metrouri pline ochi dimineața la intervale de 5-10 minute pentru plătitorii integrali de abonamente, și altele goale, cu locuri pe alese, păzite de Scorseze Security, tot restul zilei pentru pensionarii cu gratuități. Și mai oferă garnituri pe magistrala 3 cu aspect de recuzită din Mad Max ce trepidează în așa hal că te gândești că-s ținute special pentru nimfomane. Pentru toată această ofertă, asezonată cu creșterea și mai apoi ștergerea de datorii, și-au fost, Slavă Domnului!, cu încheieri de exerciții financiare pe zero sau pierderi babane, de parc-am vorbi de un ONG și nu de-o societate comercială, pentru toate acestea, fericitul cu domiciliu în calea metroului trebuie să se gândească din timp cu ce-o merge la muncă pe 30 septembrie.
   Păi da, să se gândească, să calculeze cât l-ar costa să circule c-un abonament valabil în buzunar, într-un taxiu de firmă, dacă are noroc, dacă nu, țeapă!, prețul tocmai s-a dublat sau triplat, după cum vrea piratul râgâitor de ciorbă de burtă, dacă n-a vrut să vețuiască în Giurgiu, sau orice alt oraș din țară că niciunuia nu-i trebuiește metrou. Și după ce s-a gândit la a fi expat într-un oraș fără metrou, să calculeze că un salariat Metrorex are o treime mai mulți marafeți în buzunar la sfârșit de lună, cu alte cuvinte își permite o shaorma mai mare decât el, un nefericit ce muncește la o companie ce nu se comportă financiar ca un ONG.
Metrorex indicatori valori comparabile
    N-am văzut niciodată, la nicio companie aflată în dificultate în ceea ce privește datoriile cumulate, vreun lider de sindicat să ridice problema managementului defectuos. Se pițigăie glasul doar când e nevoie de restructurări, de transferuri ce convin sau nu, după cum le sunt afectate interesele personale ale liderilor sindicali. Așa a fost în situația transferului Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria București. În cazul metroului situația datoriilor șterse de guvern și, de anul ăsta înainte, de primărie, au fost ca-n Legenda lui Manole pe invers, nu Manole pe invers, ce-i drept nu prea i-a păsat de Ana, ci acțiunea din legendă inversată, în sensul că ștergerea de datorii seara era inutilă, dimineața acestea erau la fel de mari. 
   Văzând că n-o scot la capăt cu datoriile, guvernul Ponta a trecut anul ăsta metroul la primărie. Doctorul a insistat, Ponta s-a conformat, scăpând de o belea ce era tot timpul adusă în discuțiile cu FMI. Contractele ce-au generat datoriile continuă și la momentul actual, penalitățile se adună și, așa cum ne-am obișnuit, vor fi șterse de primărie de astă dată.
Metrorex evoluție indicatori
 Zilele acestea, aud că băieții deștepți din companie tocmai au încheiat un contract de furnizare de trenuri cu o altă companie decât Bombardier. S-or fi simțit jigniți de „atenția” celor de la Bombardier? Sau poate, odată cu schimbarea subordonării, se cântă în spaniolă la primărie (compania câștigătoare fiind din patria lui Cervantes)? Mai e și o  a treia variantă, aceea că Bombardierul canadian când a auzit că trenurile sunt pentru tronsonul Drumul Taberei, au dat a lehamite din mână și și-au zis că vor oferteze și să primească bani în deceniul acesta și nu deceniile viitoare.
   Toate combinările dintre foști și actuali directori (cel din prima fotografie fiind un fost și un actual, ce-i drept pe-o funcție mai mică), dintre contracte setate pentru unii și,  apoi neplătite, pentru a acumula penalități și nerespectate ce presupun despăgubiri de câteva ori valoarea contractului inițial, dintre lideri sindicali purtători ai propriilor interese și salariați folosiți pe post de pumn cu care se bate în masă, nu la negocieri sindicale, cum ar fi normal, ci la negocieri de contracte cu furnizori „prietenoși și recunoscători”, toate acestea creionează situația unei companii bolnave de interesită cronică. Această maladie are ca simptomatologie permutări de țesuturi directoare, arderi celulare puternice de resurse fie de la nivel central, fie de la nivel local, repaosuri cauzate de moleculele sindicalizate ce conduc la dureri de cap pentru microbii călători obișnuiți și delir la nivelul sistemului nervos concretizat în planuri de mărire irealizabile.
   Pe data de 30 septembrie bucureștenii vor vor fi scobitori în RATB, vor lua taxiuri la întoarcere de la slujbă, dacă e ziua de salariu, vor privi din mașina proprie unii la alții în intersecțiile blocate, vor alunga câinii cu piciorul de pe bicicletă, unii, puțini la număr, vor descoperi mersul pe jos, și, toți aceștia îi vor înjura pe cei de la metrou, pe toți fără discriminare.


Metrorex indicatori valori nominale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu