Pages

luni, 6 martie 2017

Topul aeroporturilor din România după traficul de pasageri în 2016

Topul aeroporturilor din România după creșterile din 2016
   Anul trecut, traficul aerian de pasageri din România a înregistrat o creștere cu 23,5% față de anul 2015, conform datelor INS. 16,4 milioane reprezintă numărul pasagerilor îmbarcați, debarcați și în tranzit de pe aeroporturile românești pe parcursul anului trecut. Cifra este cu 3,1 milioane mai mare decât cea înregistrată în anul 2015 (vezi datele din imaginea 2).

   89,1% din numărul de pasageri îmbarcați, debarcați și în tranzit (14,6 milioane) au folosit cursele internaționale, restul de 10,9% (1,8 milioane - vezi tabelul din imaginea 1) au folosit cursele interne. Din totalul pasagerilor îmbarcați, debarcați și în tranzit, doar 2,7% (435 mii) au călătorit cu cursele neregulate, asta însemnând 435 de mii din 16,4 milioane.

   Principalele aeroporturi de origine și destinații pentru pasagerii îmbarcați, debarcați pentru cursele regulate și în tranzit de anul trecut au fost: Londra - Luton (656 mii), Munchen (392 mii), Milano - Bergamo (335 mii), Madrid - Barajas (276 mii), Roma - Ciampino (270 mii). Dintre țările de destinație și origine, cel mai mare trafic a curselor regulate s-a înregistrat în aeroporturile din Italia (1,57 milioane pasageri), Marea Britanie (1,08 milioane) și Germania (1,06 milioane).

   Cum arată topul celor mai mari aeroporturi din țară după traficul de pasageri intern și internațional de anul trecut?

   Două treimi din traficul total de pasageri din 2016 s-a efectuat prin aeroportul Henri-Coandă (10,98 milioane de pasageri îmbarcați, debarcați și în tranzit). Aeroportul Cluj - Napoca e pe locul doi în privința traficului total de pasageri, cu aproape 11,5% din numărul total de îmbarcări, debarcări și tranzit (1,88 milioane - vezi tabelul din imaginea 1). Podiumul e completat de aeroportul din Timișoara, cu o pondere în numărul pasagerilor de 7,1% (1,16 milioane). 

   Trebuia spus că, statistica INS cuprinde 13 din cele 16 aeroporturi din România. Aeroporturile Baia Mare, Arad și Băneasa nu intră în statistica INS. Motivul neincluderii acestora nu e explicat. Statistica 2015 cuprindea și date ale aeroporturilor Arad și Baia Mare.

   Locurile 4 și 5 ale celor mai utilizate aeroporturi sunt în Iași (880 mii pasageri îmbarcați, debarcați și în tranzit) și Bacău (415 mii pasageri - vezi tabelul din imaginea 1). Aeroporturile Sibiu (366 mii) și Târgu Mureș (287 mii) ocupă locurile 6 și 7 în topul celor mai utilizate aeroporturi din anul 2016  (vezi tabelul din imagine). Dintre aeroporturile luate în calcul de statistica INS, cele mai puțin solicitate în anul 2016 erau cele din Oradea (41,5 mii pasageri), Satu Mare (23,7 mii pasageri) și Tulcea (puțin peste o mie de pasageri). 

   Care sunt aeroporturile cu cele mai mari creșteri ale numărului total de pasageri ale în 2016?

Topul aeroporturilor din România după traficul de pasageri în 2016   La nivel național, creșterea numărului total de pasageri (îmbarcați, debarcați și în tranzit) de pe cursele interne și internaționale regulate sau ocazionale a fost de 23,5% (de la 13,3 milioane la 16,4 milioane - vezi tabelul din imaginea 2). 

   Dintre aeroporturile incluse în statistica INS din 2016, cea mai mare creștere a numărului de pasageri față de anul 2015 le-au înregistrat Henri Coandă (1,7 milioane de pasageri), Iași (498 mii pasageri), Cluj - Napoca (395 mii), Timișoara (237 mii) și Craiova (105 mii - vezi tabelul din imaginea 2). 

   Aeroportul Târgu Mureș e singurul care a înregistrat o scădere a numărului de pasageri în 2016 față de anul anterior (48,6 mii pasageri).

   Creșterile procentuale cele mai mari ale numărului total de pasageri din 2016 față de 2015 le-au înregistrat aeroporturile Suceava (2.311%), Oradea (416%) și Tulcea (204%). 

   Dintre aeroporturile mari, cele mai însemnate creșteri procentuale le-au înregistrat aeroportul Iași (131%), Craiova (90%) și Sibiu (32% - vezi tabelul din imaginea 2).

   Aeroportul Henri Coandă devine de la an la an tot mai aglomerat, iar creșterea de 1,7 milioane de pasageri din 2016 față de anul anterior e posibil să se repete și anul acesta. Închiderea aeroportului Băneasa pentru a nu deranja urechile unor potențați ce și-au construit vilele lângă pista de aterizare a fost o greșeală. Singura soluție pe termen scurt e mutarea unor curse de pe Otopeni pe Băneasa.

   Aeroportul Iași are cea mai impresionantă creștere dintre aeroporturile interne. E foarte probabil ca anul acesta să depășească aeroportul Timișoara. Totuși, această creștere poate fi temperată de aeroportul Suceava care, deși a intrat pe cursele internaționale din august anul trecut, a reușit o creștere spectaculoasă a traficului de pasageri cu aproape 55 de mii (2.311%). 

   Aeroportul Cluj-Napoca va beneficia anul acesta de mutarea operatorului Wizz Air de la Târgul Mureș, dar creșterea poate fi temperată de dinamizarea activității pe aeroportul din Oradea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu